اوپال - اوپال سفید شیری
نوشته شده توسط : پلیکا

دانا گوهر

Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد :9*12 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. برداشت هر گونه مطلب از این وب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است. Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد : 8*13 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. Natural opal وزن : 2 قیراط ابعاد : 9*11 میلیمتر قیمت : 100000 تومان. Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد : 9*11 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد : 15*8 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. Natural opal وزن : 2 قیراط ابعاد : 12*9 میلیمتر قیمت : 100000 تومان. Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد : 13*9 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. Natural opal وزن : 2 قیراط ابعاد : 7*15 میلیمتر قیمت : 100000 تومان.

Natural opal وزن : 4 قیراط ابعاد : 13*9 میلیمتر قیمت : 200000 تومان. Natural opal وزن : 3 قیراط ابعاد : 13*9 میلیمتر قیمت : 150000 تومان. Natural opal وزن : 2 قیراط ابعاد : 8*15 میلیمتر قیمت : 100000 تومان.

سنگ اوپال و خواص آن

اما غربی‌ ها اوپال‌ را بدشگون‌ می ‌دانستند چون‌ والتراسکات WALTER SCOTT نویسنده‌ نامدار اسکاتلندی‌ به‌ طور غیر عمد در یکی‌ از داستان‌هایش‌ اوپال‌ را سنگی‌ منفی‌ و بدیمن معرفی‌ کرده؛ درست‌ بر عکس‌ شرقی‌ ها که‌ هر چه‌ صفات‌ و درجات‌ نیکوست‌ برای‌ این سنگ‌ زیبا‌ در نظر دارند. بزرگترین در استرالیا (ماسه سنگ)، برزیل (آتشفشانی)، مکزیک (گدازه های تجزیه نشده)، آمریکا (نوادا ، اورگان) (آتشفشانی)، گواتمالا، هندوراس (گدازه های تجزیه نشده)، اندونزی (آتشفشانی) چکسلواکی (گدازه های آتشفشانی)، تانزانیا، عمان است. پیشنهاد می ‌شود برای‌ نگهداری‌ و جلوگیری‌ از آسیب ‌دیدن‌ سنگ اوپال، آن‌ را کنار دیگر سنگ‌ها قرار ندهید و نیز مرتب‌ در آب‌ سرد بدون‌ مواد، شستشو  دهید تا آب‌ موجود در آن‌ تبخیر نشود و درخشش‌ رنگی‌ خود را از دست‌ ندهد.

این کار از بی آبی و ترک خوردگی جلوگیری می کند، اما به دلیل اینکه تثبیت کننده ها در اوپال های طبیعی وجود ندارد، برخی از سنگ شناسان ، این محصول را مارک مشابه اوپال برچسب می زنند در بازار به عنوان اوپال مصنوعی شناخته شده است. سنگ و انگشتر اوپال‌ از جمله‌ جواهرات‌ زیبایی‌ است‌ كه‌ داشتن‌ آن‌ نشانه ی سلیقه‌ و درک خاص‌ از سنگ‌های‌ قیمتی‌ است؛ زیرا دارنده‌ آن‌ باید حتماً به‌ خواص‌ و اهمیت‌ این‌ سنگ‌ پی‌ برده‌ باشد. اوپال انرژی درونی بدن را تقویت می کند و در تقویت دستگاه گوارش به ویژه کمک به هضم غذا موثر است،همچنین به خون سازی کمک کرده و دستگاه گردش خون را تنظیم می نماید و برای درمان سرطان خون نیز مفید می باشد.

سنگ اوپال‌ از جمله‌ جواهرات‌ زیبایی‌ است‌ كه‌ داشتن‌ آن‌ نشانهِ سلیقه‌ و درك‌ خاص‌ از سنگ‌های‌ قیمتی‌ است؛ زیرا صاحب آن‌ باید حتماً به‌ خواص‌ و ویژگی های این‌ سنگ‌ پی‌ برده‌ باشد. متاسفانه محصول به دست آمده، همان مشکل اوپال های طبیعی را دارد (بی آبی و ترک خوردگی) این مشکل در اوپال مصنوعی ، با برش راف به قطعات کوچک سپس اشباع آنها با تثبیت کننده هایzirconium stabilizer  حل می شود. سنگ اوپال از سلیکاهای آبداراست که با دمای پایین ته نشین می شود و جزو سنگ های رسوبی به حساب می آید و می تواند در ترک ها ، اتصالات و حفره ها ، صخره های رسوبی ، آتش فشانی و دگرگونی ته نشین شود.

 

انگشتر اوپال سفید اصلی درشت

انگشتر پیشینه‌ای نامعلوم دارد و به طور قطع مشخص نیست از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است، اما شواهد نشان می‌دهد که انگشتر از مصر باستان، در پی تکامل «مُهر» سرچشمه گرفته باشد؛ چون مُهر‌ها نشانه قدرت بودند، افرادی که مُهر‌های برجسته و انگشتر خاتم «مُهر» داشتند، به عنوان اشخاص قدرتمند و بانفوذ، مورد احترام مردم قرار می‌گرفتند. انگشتر یکی از نمادین‌ترین جواهرآلات است؛ زیرا بعضی از انگشتر‌ها حلقه ازدواج هستند و بعضی از انگشتر‌ها میراث خانوادگی اشخاصند که از مادر یا پدر و اجداد آن‌ها به ارث رسیده است و بعضی به خاطر قداست و خاصیتی که دارند مورد استفاده اشخاص قرار می‌گیرد.

پیروان هر کیش و مذهبی برای خود نشانه‌ای دارند که با آن شناخته می‌شوند؛ چنانکه مسیحیان صلیب و هندو‌ها و بوداییان خال سرخ در پیشانی و مو‌های مخصوص دارند، اهل ایمان نیز با علاماتی شناخته می‌شوند که یکی از آنها، انگشتر به دست راست کردن است. پرسیدند که چه انگشتری در دست کنم؟ فرمود: عقیق سرخ، به درستی که آن اقرار کرده است براى خدا به یگانگى و براى من، پیغمبرى و براى تو یا على به آنکه وصىّ منى و براى فرزندان تو به امامت و براى دوستان تو به بهشت و براى شیعیان فرزندان تو به جنّت الفردوس. از حضرت علی علیه‌السّلام منقول است که حضرت جبرئیل به پیامبر فرمود: هرکه انگشتر در دست راست کند و قصدش سنّت و متابعت تو باشد و ببینم او را که در قیامت متحیّر مانده است، دستش را بگیرم و به تو و به حضرت علی علیه‌السّلام برسانم.

امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید: نشانه‌های مومن، پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز گزاردن، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک نهادن و خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» با صدای بلند. مقامات بالای حکومت نیز با اعطای انگشترشان به نماینده‌هایشان، برای اجرای فرامینشان، اختیار تام می‌دادند که در تورات نیز به نمونه‌ای از این عمل، اشاره شده است: «سپس فراهه، انگشترش را درآورد و به جوزف داد». آنها همچنین اعتقاد دارند که همۀ رنگ‌های رنگین‌کمان و آثار آن در میان سنگ‌ها باقی مانده است و در هنگام درخشش این سنگ‌ها نیروی بی‌نظیری در محیط پراکنده می‌شود که یکی از این سنگ‌ها همان سنگ اوپالاست.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: